czwartek, 17 stycznia 2013

Znalazłem nowy periodyk "Głos Polonii"

          Znalazłem nowy periodyk na stronach i nie dziwi mnie to jakoś, że powraca temat Powstania Styczniowego. Mam nadzieję, że spełni on oczekiwania czytelników i moje pod względem treści, ponieważ już okładka zachęca.
      Trudno jest poprzestać na informacjach dostępnych tylko w TV, jeżeli więcej jest tam kreskówek. Zarazem cieszy fakt, że jest tyle publikacji, w których mogę odnajdywać własną tożsamość.
      Dla wielu osób mogą być takie stwierdzenia dziwne, niezrozumiałe. Ale jak mogą czuć się osoby, którym na przestrzeni lat zamazywano, palono, odbierano historię rodziny.







artykuły powiązane:
Powstanie Styczniowe - pamięć, szacunek i tytułem genezy
22 stycznia 1863r. wybuchło Powstanie Styczniowe

Szacunek i Pamięć II Rzeczypospolitej wobec weteranów Powstania Styczniowego 1863r.

MAPA mogił powstańczych

Romuald Traugutt szlak bojowy na Polesiu - "Nie na podboje idziemy, ale na odbiór wydzieranego nam dobra"

Obok Orła znak Pogoni

2 luty 1863 bitwa pod WĘGROWEM

..... powstanie albo kamasze - program historyczny Polskiego Radia PR 1

23 marca 1863 Tymczasowy Rząd Narodowy ogłosił akt przywracający podział administracyjny Rzeczypospolitej w granicach przedrozbiorowych

ppor. Feliks Bartczuk ostatni żyjący weteran powstania styczniowego zmarł 9 marca 1946