wtorek, 11 kwietnia 2017

Ale chroń mnie Panie od pogardy

Każdy Twój wyrok przyjmę twardy.
Przed mocą Twoją się ukorzę.
Ale chroń mnie Panie od pogardy.
Od nienawiści strzeż mnie Boże.

Wszak Tyś jest niezmierzone dobro.
Którego nie wyrażą słowa.
Więc mnie od nienawiści obroń.
I od pogardy mnie zachowaj.

Co postanowisz niech się ziścić.
Niechaj się wola Twoja stanie.
Ale zbaw mnie od nienawiści.
 Ocal mnie od pogardy Panie.
 
Jacek Marcin Kaczmarski urodził się 22 marca 1957 w Warszawie, zmarł 10 kwietnia 2004 w Gdańsku poeta, prozaik, kompozytor, piosenkarz, twórca tekstów piosenek. Znany głównie dzięki piosenkom o tematyce historycznej  jak Rejtan, czyli raport ambasadora; Sen Katarzyny II i społeczno-politycznej Mury, Nasza klasa, Obława. Powszechnie kojarzony jest z historią pierwszej Solidarności oraz stanem wojennym okresem, kiedy jego poezja identyfikowana była jako głos antykomunistycznej opozycji